You are currently viewing Logótervezési trendek 2021-ben

Logótervezési trendek 2021-ben

Nem tapasztaltunk hiányt 2020-ban az új logótervekben, a sikeresektől az egyenesen zavaróig. Kétségtelen, hogy 2021-ben ugyanannyit fogunk látni, mivel egy cég emblémája valószínűleg márkajelzésének legfontosabb szempontja.

A Logaster új infografikája megérkezett, amely az elmúlt év számos példájával együtt prognosztizálja, hogy pontosan mit várhatunk el 2021-ben a logótervezés világától. 

A Logaster néhány jóslata nem éppen meglepő. Valószínűleg senkit fog megdöbbenni, hogy a minimalizmus a lista élén áll. A lapos, egyszerűsített logók évek óta divatosak, számtalan vállalat választotta a már meglévő formatervezési minták minimális változatát (néha a használhatóság rovására, mint a Google új logójának esetében).

Számos márka, köztük a Facebook Messenger és a TrueCar, az utóbbi időben színátmenettel töltött mintákat alkalmazott, és a Logaster előrejelzése szerint 2021 a neon árnyalatokról és az élénk, telített színekről fog szólni. Eközben a szimmetrikus formáktól kezdve a tiszta, vékony logók vonaláig, mint például a Rolls-Royce lenyűgöző új szimbóluma, a vállalat szerint jövőre is sok szép és kifinomult dizájnt várhatunk.

1. Minimalista

A tiszta kompozíciók, az egyszerű tipográfia és a díszítés hiánya továbbra is dominálni fogja az irányzatot. A felhasználások sokoldalúsága teszi az egyszerű emblémákat olyan népszerűvé a vállalatok körében. A minimalista kialakítás továbbra is tökéletesen felismerhető a különböző felületeken, a mobilalkalmazás ikonjától kezdve a szalaghirdetéseken át a névjegykártyákig.

2. Félkövér betűk

Szembeötlő dizájnról álmodik? Ezután felejtsen el olyan közös betűtípusokat használni, mint a Helvetica vagy a Futura! Az eredeti betűtípus a legjobb módja annak, hogy lenyűgözze közönségét, és arra késztesse őket, hogy többet tudjanak megtudni a vállalatról. Ha a logód már rendelkezik betűtípussal, akkor a legjobb, ha csak ledobod, és a semmiből új tipográfiát készítesz. Egy vadonatúj betűtípussal előállni könnyebb, mint organikus módon megtalálni a meglévő frissítését. Hagyja, hogy fantáziája elvigyen, és nézze meg, hová visz!  

3. Színátmenetek

2021-ben a tervezők folytatják a lejtők végtelen lehetőségeinek feltárását. A zökkenőmentes átmenetek és az árnyékok hatékony eszközei a drámai hatásnak. A legjobb út az, ha egy színt használ, és a telítettségével játszik. A színátmenetek kiválóan képesek egy sík képet háromdimenziósá alakítani. A színátmenetek kezelésekor a legfontosabb az, hogy megbizonyosodjon arról, hogy logója nyomtatásban jól megjelenik-e, beleértve a fekete-fehér palettát is.

4. Szöveg tördelése

Ha rendelkezik egy cég szöveges logóval, mindenképpen érdemes kipróbálni ezt a gyönyörű és titokzatos trendet. A tördeléses technika lényege a betűk befejezetlen hagyása, mintha kifogyott volna a tinta, vagy a felirata elhasználódott volna. Ugyanakkor meg kell győződni arról, hogy a terv még olvasható-e.

5. Átfedés

Ez az egyszerű technika képes új életet pumpálni a legtriviálisabb logóba! Két vagy több egymásra helyezett színes geometriai forma nagyszerű módja annak, hogy mélységét és színerejét hozzáadja az emblémához. Ráadásul ez a tendencia rengeteg lehetőséget kínál a geometriai formák egyesítésére. Az értelmes többrétegű logó elkészítése még soha nem volt ilyen egyszerű! 

6. Negatív térhatás

A tervezők még nem készek elengedni ezt a tendenciát. A technika rengeteg kreatív megoldást kínál. Alapvetően vadonatúj képet készíthet a semmiből, biztos módja egy vonzó és titokzatos kialakításnak.

7. Ultra vékony vonalak

A 2021-es év elegáns, tágas, éles vékony vonalakkal rajzolt logókkal lep meg minket. Intelligens megoldás a szöveges logókhoz. A kifinomult logónál az a legjobb, hogy jól méretezhető különböző formátumban, nyomtatott és digitális formában egyaránt.

8. Szokatlan elrendezés

Itt az ideje otthagyni a hagyományos megoldásokat és kísérletezgetni! A véletlenszerűen szétszórt betűkkel, aszimmetrikus kompozícióval és kiszámíthatatlan geometriával megszerkesztett kaotikus hangulatú design képes visszatartani a néző tekintetét és felkavarni a fantáziáját.

9. Vizuális egyensúly

A listánk előző trendjétől eltérően ez a technika a tiszta tipográfián, a rendezett elrendezésen és a szimmetrián alapszik. Az ilyen minták derűs, harmonikus hangulatot árasztanak bennük. Az erősebb vizuális hatás érdekében érdemes párosítani ezt a technikát a fakuló vagy hiányzó betűkkel. 

10. Monogramok, rövidítések

2021-ben a monogramokat önálló trendnek tekintik. A monogram alapvetően bármely trenddel összekapcsolható ebben a listában. Kombinálható akár élénk színátmenetekkel, intelligens geometriai alakzatokkal vagy negatív térhatásokkal. Az időtlen monogram alapú kialakítás rendkívül jól egyszerűsíti a biztonságos, konzervatív márka koncepcióját.  

Bármelyik technikát is választjuk a fentiek közül, mindig arra kell törekedni, hogy a legfontosabb célt megvalósítsuk, ami az ügyfél egyedi igénye.

forrás: https://www.creativebloq.com/