Úgy gondolom a weboldal fontosságát nem kell különösebben magyarázni, hiszen mindenki tudja, ahhoz hogy egy vállalkozás sikeresen elindulhasson, fejlődhessen, elengedhetetlen egy minőségi weboldal, ahol a vásárlókat, célközönséget tájékoztatni tudja a termékeiről, szolgáltatásairól, mivel a mai világban egyre gyakoribb, hogy az eladó és a vevő nem találkoznak egymással.
A sikerhez szükség van egy jó weboldalra, amely képes összekapcsolni a leendő vásárlókkal.
Egy jó weboldal azért is fontos, mert a potenciális vevők vagy ügyfelek sok esetben ott találkoznak vállalkozással először.
Ha az első találkozáskor már valami nem stimmel, akkor nem lesz folytatás, azaz már nem lépnek a kapcsolat fülre sem, mert nem érdekli őket, hogy kik vagyunk, vagy mit csinálunk.
Már az első pár másodpercben eldől, hogy tetszik az oldalunk az érdeklődőknek vagy nem. (Van egy általános szabály, amit a szakmában 3 másodperces szabálynak hívunk. Ez azt jelenti, hogy a weboldalunkra látogató 3 másodperc alapján eldönti, marad az oldalon, vagy kilép. Mindössze ennyi időnk van megragadni a figyelmet.)
A látogatók a weblapunk alapján ítélik meg vállalkozásunkat és döntik el, hogy szükségük van-e ránk vagy sem. Éppen ezért feltétlenül fontos, hogy más első benyomásra bizonyos fokú minőséget és profizmust sugalljon a honlapunk felépítése.
Ha a weboldal vagy a webdesign már elsőre nem mutatja, hogy mivel foglalkozunk vagy nem egyértelmű a menürendszer, ha vadászni kell az információkat, akkor abból nem lesz gyümölcsöző kapcsolat.
A weblap legyen áttekinthető, legyen egyértelmű a menürendszer, működjenek a menü gombok, ne legyen benne helyesírási hiba.
Személyes tapasztalat, hogy amikor egy terméket vagy szolgáltatást keresek, akkor először a kereső által kidobott vállalkozás weboldalát nézem meg. Sajnos sokszor előfordul, a találati listában egyre lejjebb kell mennem, mire olyan tartalmat találok, amire azt mondom, hogy igen, ezt kerestem. Ez azért fordulhat elő, mert sok esetben nincsenek az oldalak karban tartva, lassan tölt be, nem találom meg rajta elsőre a várt információt, bonyolult a menürendszere. Ezekre az oldalakra általában már később sem nézek vissza.
Elengedhetetlen, hogy a weboldalunk könnyen megtalálható legyen, éppen ezért a keresőoptimalizálás fontos kellék, mivel a potenciális célközönség valamely keresőben próbál megoldást találni a saját problémájára, vagy az igényeinek kielégítésére.
2021-ben már eljutottunk oda, – de ez a korábbi évekből is szembetűnő jelenség – hogy már nem csak számítógépről vagy laptopról, hanem különféle mobileszközökről is megnyitható legyen az oldalunk és könnyen el lehessen benne igazodni.
A vállalkozás oldala a közösségi oldalakon
A közösségi oldalak sok mindenre jók, többek között arra is, hogy vállalkozásunkat ott menedzseljük, ott tegyük közzé az információkat. Rengeteg előnye van, a legfőbb az, hogy ingyenes, továbbá elég könnyen megtalálható az oldalunk. Ugyanakkor szerintem az egyik előnye egyben hátrány is, mert minden, ami ingyen van ott a tartalom maga a termék, vagyis az oldalad és az ott megjelenő információk az adott közösségi oldalt létrehozó vállalat terméke, nem a sajátod, nem egyedi. Ettől függetlenül az egyik leghatékonyabb marketing eszköz lehet, mert általa sok emberhez juttatható el az információ, a legjobb, ha mindkét platformmal (közösségi oldal és weboldal) jelen van a vállalkozás.
Ha van egy saját weboldalad az általad kitalált domain névvel, a vállalkozásodra szabva, saját stílussal, megjelenéssel, ami hűen tükrözi azt, hogy mivel foglalkozol, és a fent említett szabályoknak eleget tesz, akkor a siker nem marad el.